Forum Cleaners Team Forum Cleaners Team
Witamy na forum C.T.
Forum Cleaners Team
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Kocioł Baltański

 
Odpowiedz do tematu    Forum Forum Cleaners Team Strona Główna -> KOSZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdRain
Saper
Saper


Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:50, 09 Sie 2008    Temat postu: Kocioł Baltański

Combat Złotów zaprasza na coroczną imprezę airoftową, pod kryptonimem "KOCIOŁ BALTAŃSKI" , która planowana jest na 20 września 2008 roku w Kiełpinie koło Lipki.
Prosimy o zadeklarowanie liczby uczestników do 31.08.2008 roku.
Wkrótce szczegóły.
Pozdrawiam Aki

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Piekieł
Dowódca
Dowódca


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z piekła

PostWysłany: Wto 8:43, 02 Wrz 2008    Temat postu:

Panowie z tego co wiem mieliśmy sie zgłosić do 31 sierpnia nikt nie raczył sie wpisać w tym temacie i nie wyraził zainteresowania. w zwiazku z tym uważam że nie jedziecie. Sprawę uważam więc za zamknietą. Mimo wszystko zarezerwowałem parę miejsc u Akiego. Na pewno jadę ja i Iwo.P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Jaro
Sojusznik
Sojusznik


Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipka

PostWysłany: Sob 10:27, 13 Wrz 2008    Temat postu:

jak się zgłosicie w ostatniej chwili to trudno, wcześniejsze zgłoszenie pozwala nam lepiej zaplanować niektóre rzecze np. kiełbacha na ognicho czy grochówa.
poniżej kilka informacji nt. KB:

Założenia do imprezy airsoftowej półotwartej (zaproszone teamy) przewidzianej w drugiej połowie września br. (20-21 września 2008) Organizator zastrzega sobie wysłanie zaproszeń na imprezę tylko do wybranych grup które wcześniej wyraziły chęć uczestnictwa.
Organizator: Grupa Rekonstrukcyjno - Airsoftowa COMBAT
Lokalizacja: rejon na zachód od Zamkowej Góry koło Kiełpina (powierzchnia ok. 2,5 na 1,5 km.
Termin: 20 września 2008 r.
Składka: 10 zł
Scenariusz zapewnia nieliniowy charakter działań, realizację kilku wątków na raz oraz powinien pozwolić na wykazanie się przez dowódców stron inicjatywą oraz niestandardowymi ruchami.
Na terenie rozgrywki znajdują się ogrodzone szkółki leśne – wstęp na nie jest zakazany, traktujemy je jako pola minowe, niedostępne dla żołnierzy obu stron.
Cała akcja związana z realizacją scenariusza ma trwać ok. 7-8 godzin, przyjazd ekip i rejestracja uczestników, wydanie kart identyfikacyjnych, otaśmowanie uczestników do 8:30 – 9:00 (określenie, którzy gracze są po jakiej stronie nastąpi jeszcze przed imprezą i będą dwa punkty koncentracji, osobne dla każdej ze stron), sprawy organizacyjne i początek o 9:00, koniec o godzinie 17:00, do 17:30 zbiórka wszystkich pod Górą Zamkową, podliczenie punktów i podsumowanie imprezy, po 17:30 afterparty pod Górą Zamkową. Koniec części integracyjnej – tak długo jak uczestnicy będą się bawić tak długo impreza będzie trwała. Istnieje możliwość rozbicia na miejscu namiotu, tak, aby można było zostać na miejscu do niedzieli. Będą też rozbite 1-2 duże namioty do wykorzystania przez graczy do noclegu. UWAGA: na miejscu nie ma zaplecza typowego dla pola namiotowego i z niedogodnościami związanymi z tym faktem potencjalni biwakowicze muszą się liczyć. Oczywiście ze strony organizatorów zapewniamy wszelką możliwą pomoc, jednak warunki bytowania są naprawdę polowe.
Zakładamy, że uczestnicy imprezy są graczami ASG, świadomymi obowiązujących zasad i stosujących się do nich. Będzie to skutkowało ograniczeniem do minimum ilości sędziów i rozjemców.
Ilość miejsc przewidywana przez Organizatorów wynosi ok. 130 – 180 osób.
Głównymi siłami będą po jednej stronie koalicja sił rozjemczych z ochotnikami białogórskimi (Białogóra) a z drugiej jednostki specjalne i paramilitarne (Baria). Przydział teamów do poszczególnych stron konfliktu odbędzie się jeszcze przed imprezą w taki sposób aby ostatecznie obie strony miały zrównoważone liczebnie siły.
Wiek uczestników: od 16 lat, jednak osoby nie mające 18 lat będą musiały przynieść upoważnienie od rodziców.

Kocioł Baltański - potoczne określenie sytuacji geopolitycznej na Wyżynie Baltańskiej, szczególnie jej północno-zachodniej części, od połowy XIX w. do dziś. Wynikał on ze sprzecznych interesów politycznych leżących tam państw oraz ingerujących w ten rejon mocarstw, a także dużego przemieszania etniczno-religijnego oraz wzajemnych roszczeń terytorialnych.

Cały scenariusz realizowany będzie w klimatach bałkańskich, gdzie występuje iście wybuchowa mieszanka różnych nacji, kultur, religii. Górzyste ukształtowanie terenu dodatkowo sprzyja utrzymywaniu się w rejonie dużej ilości państewek i bytów pseudopaństwowych, których podporządkowanie jednemu ośrodkowi władzy jest niezwykle trudne. Na przestrzeni wieków usiłowała zrobić to Baria, kraj powstały z podporządkowywania sobie kolejnych plemion i narodów, gdzie główną ideologią wyznawaną przez ośrodek władzy (obojętnie czy była to monarchia, czy dyktatura proletariatu) była idea Wielkiej Barii. Przez wieki była ona realizowana i doprowadziła do utworzenia jednego dużego organizmu państwowego, jednak koniec XX w. okazał się czasem osłabienia więzi centralistycznych i budzenia się świadomości narodowej podbitych i wchłoniętych narodów. Wielka Baria zaczęła się chwiać w posadach a określenie Kocioł Baltański znane z poprzednich wieków znowu okazało się być jak najbardziej aktualnym.
Sytuacja polityczno-militarna będąca bezpośrednim tłem imprezy:
Jeden z konfliktów toczy się pomiędzy Barią a Białogórą. Pogranicze, sąsiadujące ze sobą kraje to totalitarna Baria i wyzwolony spod panowania Barii nowy organizm państwowy: Białogóra. W Białogórze stacjonują międzynarodowe jednostki rozjemcze nie dopuszczające do rozlewu krwi na pograniczu. Jednak z uwagi na bardzo agresywną retorykę stosowaną przez władze Barii oraz działania stricte wojskowe wobec sił pokojowych jednostki uczestniczące w konflikcie są praktycznie w stanie wojny. Na razie na pograniczu jest spokój, tylko od czasu do czasu przerywany krótkimi, ale gwałtownymi starciami jednostek rozpoznawczych. Przyszłość tego regionu rysuje się w ciemnych barwach ponieważ reżim rządzący Barią za wszelką cenę pragnie zdobyć broń masowej zagłady, dowody na to zdobyły wywiady państw sprzymierzonych i prawdopodobnie bez wojny, skutkiem której miałoby być odsunięcie od władzy przedstawicieli reżimu oraz zatrzymanie prac nad bronią C. Poza tym w Barii pozostała spora mniejszość narodowa Białogórzan, która obecnie ze względu na ciągłe represje jest w opłakanym stanie. Nikt nie ma wątpliwości, że gwałtowne, militarne rozwiązanie nabrzmiałych problemów jest tylko kwestią czasu, raczej tego bliższego niż dalszego. De facto jest to mała wojna.
[link widoczny dla zalogowanych]
Fragment artykułu z jednego z światowych dzienników:
Baria wraca na czołówki światowych mediów!!!
Baria –ruchy odśrodkowe w tym kraju będącym zlepkiem wielu narodów spowodowały już kilka lokalnych wojen i konfliktów. Tym razem ten wyniszczony, totalitarny kraj ma kolejne problemy, tym razem z młodą, wybijającą się na niepodległość Białogórą. Dotychczasowa prowincja, odrębna etnicznie Białogóra częściowo oderwała się od Barii i utworzyła niepodległe państwo, uznane przez wszystkie demokracje świata. Władze Barii nie mogą się z tym pogodzić ze względów politycznych i ambicjonalnych. Próba siłowego rozwiązania sprawy zakończyła się wprowadzeniem do Białogóry rozjemczych sił międzynarodowych. Wojowniczy reżim Barii za nic ma jednak postanowienia organizacji międzynarodowych. Intensywnie pracuje nad bronią masowej zagłady, gnębi opozycję i mniejszość białogórską, a na pograniczu trwa cicha wojna wywiadów, oddziałów rozpoznawczych oraz różnego typu milicji i grup paramilitarnych.
Jednym z najniespokojniejszych odcinków nowej granicy jest rejon o nazwie Combat Canion, miejsce do którego roszczą sobie prawa zarówno Baryjczycy jak i Białogórzanie. Korzenie tego konfliktu sięgają wydarzeń z XIV wieku (bitwa w 1543 r. gdzie trzystu Białogórzan próbowało zagrodzić drogę wielotysięcznej armii baryjskiej, po długiej, heroicznej walce wszyscy polegli i od tego czasu kraj popadł w niewolę Barii). Dla Baryjczyków jest symbolem zwycięstwa imperialistycznych idei, idei Wielkiej Barii, dla Białogórzan ta sama bitwa jest symbolem bohaterstwa i nieustannych dążeń do odzyskania niepodległości.
Czym zakończy się ten konflikt, w który zaangażowały się światowe mocarstwa? Czy chodzi tylko o prawo do samostanowienia, demokrację i prawa człowieka, czy też chodzi o bogactwa naturalne i zaawansowane badania naukowe nad bronią ABC. Świat obserwuje wydarzenia z coraz większym zaniepokojeniem…”


kilka szczegółów technicznych:
Broń:
broń ASG (sprężynowa, gazowa, elektryczna)
broń biała: zakaz używania, można nosić
walka wręcz: nie dopuszcza się takiej możliwości
amunicja: wyłącznie kulki BB o wadze od 0,12 do 0,44 g, nie ma limitów amunicji
pirotechnika: zakaz używania granatów, strobo, dymów, hukowych
dopuszcza się używanie pułapek dźwiękowych (zasady jeszcze w opracowaniu)

Oznakowanie i umundurowanie stron:
dopuszcza się dowolne mundury i ubiór, jedynym oznakowaniem stron będą taśmy (kolor niebieski i zielony) na prawym ramieniu (lub obu)

Środki łączności:
dopuszcza się wszelkie środki łączności, preferowane są Midlandy (organizator będzie się nimi posługiwał).
Kanał 1 zarezerwowany dla organizatorów i do wzywania pomocy.

Trafienia i respawn:
trafienie w jakąkolwiek część ciała skutkuje wyłączeniem z dalszej akcji. Przypadkowe trafienie przez sojusznika, rykoszet, lob powoduje taki sam skutek. Przewidujemy funkcję medyków oraz istnienie w bazach lazaretu (szpitala polowego). Limit medyków na każdą stronę to 5 osób, przy czym każdorazowo wyznaczani są oni przez dowódcę poprzez przekazanie białej opaski z czerwonym krzyżem. Tylko w bazie Dowódca może wyznaczyć innego medyka poprzez odebranie opaski dotychczasowemu medykowi i przekazanie jej następnemu. Dysponentem opasek jest zawsze dowódca. Wprowadzamy dwa określenia trafionego: „ranny” i „zabity”. Gracz zostaje ranny tylko wtedy, gdy w rozsądnym czasie (5-10 min.) dotrze do niego medyk i zdoła go uleczyć (zasady leczenia poniżej). Natomiast zabity jest wtedy, gdy podczas tej samej akcji otrzyma postrzał po wyleczeniu przez medyka, lub przy oddziale w danej akcji nie ma medyka. Gracz ze statusem „zabity” ożywiony może być wyłącznie w lazarecie w macierzystej bazie. Status nie ma znaczenia dla punktacji – każde trafienie to jeden punkt (o punktacji później).

Zasady respawnu:
a) medycy - każdy dowódca może wyznaczyć 5 medyków, zmiana medyków może nastąpić tylko w macierzystym obozie i może to zrobić tylko dowódca lub wyznaczony przez niego zastępca, jeżeli dowódcy nie ma w bazie, w terenie nie ma takiej możliwości. Medyk musi być oznakowany w postaci naramiennej białej opaski z czerwonym krzyżem i obowiązują go takie same zasady trafień jak resztę uczestników imprezy.
b) respawn - odrodzenie gracza może nastąpić w wyniku interwencji medyka lub leczenia w lazarecie
c) leczenie w lazarecie (status: zabity) - lazaret zlokalizowany jest w bazie macierzystej każdej ze stron i jest oznakowany kartką z napisem "LAZARET". Jeżeli podczas akcji w terenie nie w pobliżu medyka, gracz udaje się do lazaretu gdzie przebywa tak długo dopóki nie zbierze się grupa 5 "kuracjuszy". Po zebraniu sie w lazarecie grupy 5 graczy personel medyczny odnotowuje w ich kartach trafień trafienie i grupa udaje się do dowódcy po rozkazy. Jeżeli przez 60 minut nie zbierze się grupa 5 zabitych, uznaje się ich za wyleczonych i po odnotowaniu trafień wracają do akcji.
d) leczenie przez medyka (status: ranny) - jeżeli w oddziale jest medyk to trafiony gracz może zostać uleczony, ale tylko raz, drugie trafienie eliminuje gracza z danej rozgrywki i powoduje jego marsz do lazaretu w bazie. Leczenie przez medyka polega na dotarciu do "rannego" gdzie medyk odnotowuje trafienie w karcie trafień i ten fakt uznaje się za skutkujący wyleczeniem.
e) karta trafień - każdy gracz będzie posiadał dokumenty identyfikacyjne z zawartą w nich kartą trafień w postaci tabelki. Medyk lub personel lazaretu ma obowiązek postawić w tabelce krzyżyk (X) potwierdzający trafienie przy każdej swojej interwencji. Trafienia będą zliczone na koniec imprezy i dodane do ogólnych wyników każdej drużyny. Brak dokumentów (np. zgubienie) skutkuje naliczeniem 10 pkt kary (to tak, jakby nie posiadający dokumentów był 10 razy trafiony). Jeżeli któryś z graczy opuści teren rozgrywki przed jej końcem to dokument zdaje swojemu dowódcy i ten na końcu rozlicza się z jego trafień.
Poniżej karty trafień (paszporty - wielkość małej legitymacji):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Podczas akcji w terenie medyk może raz uleczyć trafionego członka swojej grupy oraz siebie. Leczenie polega na dotknięciu „rannego” oraz wpisanie „X” przez medyka do jego „karty trafień”. Drugie trafienie oznacza powrót do lazaretu w bazie macierzystej gdzie trafiony udaje się niezwłocznie możliwie najkrótszą drogą. Lazaret zorganizowany jest w bazie. W lazarecie trafiony przebywa tak długo, dopóki nie zbierze się grupa 5 trafionych, w momencie dotarcia piątego trafionego grupę uważa się za wyleczoną i gotową do dalszej akcji. Każde wyjście z lazaretu nie może odbyć się bez odznaczenia „X” na „karcie trafień” każdego wychodzącego z lazaretu. Zaatakowanie przez przeciwnika obozu powoduje, że na czas ataku lazaret jest nieczynny!!
Trafienie w jakąkolwiek część ciała, munduru czy kamuflażu jest równoznaczne z wyeliminowaniem z danej rozgrywki. Trafienie w broń wyeliminowuje tylko broń!
Zachowanie po trafieniu:
Jeśli uczestnik został trafiony to:
• mówi „dostałem” i zabezpiecza broń, może zasygnalizować ręką dla lepszego efektu
• sięga po „czerwoną szmatę” i się nią oznakowuje
• jeśli inni strzelają się wokół to czeka, aż ogień się przesunie by nie wchodzić komuś w linię lub czeka na medyka jeżeli ma status „ranny” ale cały czas oznakowany jest „czerwoną szmatę”
• jeżeli medyk nie dotrze w okresie 5-10 min. lub w pobliżu nie ma medyka to należy wstać i nikomu nie przeszkadzając oddalić się do właściwego lazaretu najkrótszą drogą
• osoba trafiona nie może rozmawiać z „żywymi”.
• „czerwona szmata” musi być zawsze na widoku.
• w lazarecie i po wyjściu z lazaretu w dalszym ciągu ożywieni nie mogą przekazywać informacji natury taktycznej i wywiadowczej
Nie istnieje pojęcie strzału oddanego wcześniej. Przy jednoczesnym (w granicach dziesiątych sekundy), dwustronnym otwarciu ognia za trafionych uważa się obu graczy.

PUNKTACJA
do oceny działań obu stron chcemy zastosować punktację (wspominałem o tym przy okazji respawnu). Obie strony będą miały do wykonania różnorodne zadania z zachowaniem symetrii ale bez liniowości (wykonanie jednego zadania nie będzie zależało od innego), a każde wykonane zadanie będzie nagradzane odpowiednią ilością punktów. Pewne zadania będą stałe, dowódcy otrzymają ja na początku rozgrywki, inne będą "lotne" (rozjemcy/gamemasterzy będą odpowiednio moderowali przebieg gry przekazując rozkazy w trakcie gry o z góry określonych porach). Związane jest to też z podziałem na zadania główne i pomocnicze. Punktowane będzie też zdobywanie jeńców i trafienia.
Punktacja:
- za wykonanie zadania głównego – 100-200 pkt. (np. zniszczenie określonego obiektu wroga - 200 pkt., niedopuszczenie do zniszczenia - 100 pkt.)
- za wykonanie zadania pomocniczego – 25-50 pkt.
- za zdobycie jeńca – 10 pkt.
- za trafienie przeciwnika – 1 pkt.
Premiowane mają być zdolności strategiczne i taktyczne dowódców, działanie zespołowe, koordynacja itp. dlatego za wykonanie zadań przewidujemy stosunkowo dużo punktów, stąd taka dysproporcja w porównaniu do samych trafień. Co nie znaczy, że suma trafień nie będzie miała istotnego znaczenia przy podsumowaniu rozgrywki, może to one zdecydują, który zespół będzie lepszy, strzelać trzeba celnie! Cool Wink

Jak widać na załaczonej mapie teren jest bardzo zróżnicowany, górzysty, poprzecinany licznymi jarami, zalesiony (głównie las liściasty).
Jeszcze trochę o zadaniach - obie strony konfliktu będą miały do wykonania podobną ilość zadań o podobnym stopniu trudności. Przy zrównoważonych liczebnie siłach da to możliwość uczciwego zdobywania punktów. Zadania podzielone są na stałe i lotne. Do stałych należy zorganizowanie obozu (w miejscu wyznaczonym przez organizatorów - sztab, lazaret, ochrona), patrolowania terenu, nękanie sił przeciwnika, zdobywania języka itp. Obie drużyny będą musiały zorganizować po jednym umocnionym punkcie, którego trzeba będzie strzec jak oka w głowie, gdyż zadaniem drugiej strony będzie jego zniszczenie (za pomocą ładunków wybuchowych z zapalnikiem o opóźnionym zapłonie - do rozbrojenia!)
Oprócz zadań stałych pojawiać się będą zadania "lotne", przekazywane w trakcie gry przez gamemasterów. Będą to np. atak na konwój (atak będzie casus beli), łapanie uciekinierów, zdobywanie tajnych materiałów z terenu skażonego (wejście tylko w maskach pgaz), odnalezienie rakiety z głowica chemiczną. Punktowana będzie także lokalizacja bazy przeciwnika oraz zdobycie jego flagi.
Jak na ok. 8 godzin zabawy to myślę, że atrakcji będzie sporo. Planujemy użycie sporej ilości rekwizytów i gadżetów, tak aby rozgrywka była realistyczna i z jajem!
ZAPRASZAMY!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Jaro
Sojusznik
Sojusznik


Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipka

PostWysłany: Śro 12:28, 17 Wrz 2008    Temat postu:

dojazd do miejsca akcji KB
[link widoczny dla zalogowanych]
Cleaners Team melduje się na parkingu B, czekamy o godz. 8:00
[link widoczny dla zalogowanych]

pozdr
Jaro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Forum Cleaners Team Strona Główna -> KOSZ Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin